Dag 16: Via Route 66 naar Los Angeles.

9 augustus 2014 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vanmorgen is het plan dat H & M vroeg opstaan en direct om 8.00 uur naar het Route 66 museum gaan. Dan S & E ophalen om naar Los Angeles te vertrekken. We hebben eerst nog in Kingman wat foto's gemaakt. We raakten aan de praat met een vriendelijke Amerikaan waar we weer heel veel informatie van kregen over Kingman, o.a dat er volgend weekend een Route 66 festival is in Kingman en er per dag wel zo'n 3000 tot 4000 bezoekers verwacht worden en hele straten vol staan met auto's uit de mooie jaren. Er is een hotel uit 1903, wat weer in gebruik wordt genomen, alleen in het jaarlijks terugkerende festivalweekend. Toen we het museum in liepen bleek het in het weekend niet om 8 maar om 9 uur open te zijn. Mmmmm. Dan de kids en koffers maar ophalen en ontbijten, natuurlijk weer bij Mr. D'z. Heerlijk, de koffiejuf komt met de kan rond om bij te schenken. Daarna bezoeken we het museum. De mensen die de Route 66 hebben aangelegd hadden een heel zwaar leven.

Dan is het tijd om naar de City of Angels te vertrekken. We hebben een tocht van 5 uur voor de boeg, maar gaan regelmatig van de snelweg af om originele stukken van de Route 66 te rijden. Zo komen we o.a. nog in Needles en rijden ongeveer 45 minuten door de woestijn. Best eng, we kwamen helemaal niemand tegen! We zaten best ver van de snelweg. Wat wel leuk is dat we hier de auto op de linker helft van de weg stilzetten om een goede foto te maken van de auto voor het logo van de 66. Een stuk verder op was een spookstadje, echt creepy, snel 2 foto's schieten en terug naar de snelweg. Aan het einde van de middag zijn we in L.A. Hier blijven we nog 4 nachten. Het is een prima kamer met terras. Het lijkt wel een beetje Melrose Place. Begane grond met terrasje en zwembad voor de deur! Super.