Dag 19: Los Angeles en Venice Beach

12 augustus 2014 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag is onze laatste dag van onze reis door Amerika. We staan op tijd op om te gaan ontbijten. Dan rijden we naar Forest Lawn Memorial, een prachtige begraafplaats waar Michael Jackson misschien zou liggen. Maar we wisten het niet zeker, omdat er meerdere adressen op het internet te vinden zijn. We wagen een gokje en hebben een prachtige begraafplaats gezien, inclusief kerk en mausoleum. Ook is er een museum met prachtige motoren. Dat vonden we wel vreemd en hebben het verband tussen het museum en de begraafplaats niet kunnen leggen. Personeel doet geen mededelingen over wie er liggen, dus weten we niet of Michael Jackson er ligt. Het voelt ook een beetje "fout", nieuwsgierig rondneuzen op een kerkhof. Het is er prachtig, het is een enorm heuvelachtig gebied. We praten hier over de grootte van een woonwijk. De heuvels zijn bedekt met gras waar de stenen horizontaal in liggen. De stilte is adembenemend. Wij hebben het graf niet gevonden. Toen we terug waren in het hotel en weer WIFI hadden, lazen we dat de heer Jackson in het mausoleum ligt......dat hebben we wel gezien maar daar zijn we niet in geweest.

Daarna gingen we naar het SubHub-Center, het voetbalstadion van LA Galaxy. Helaas vandaag geen bezichtigingen mogelijk i.v.m. een evenement.  De mannen hebben er een paar foto's genomen.

Venice Beach staat ook nog op ons verlanglijstje, dus daar rijden we heen. We kijken onze ogen uit daar op het surf/hippie/skaters strand. Er is heel veel graffiti op huizen en er staan bijzondere (beschilderde) gebouwen. Er lopen, rijden, zingen, fietsen (iedereen op cruiser) dansen en liggen zoveel verschillende soorten mensen, het is geweldig!! We hangen er de hele middag rond. Over de cruiser gesproken, die worden helemaal versierd met allerlei attributen, zoals breisels, vachten en stickers. Het is er heerlijk onder de palmbomen. Er ligt een prachtig skatepark waar een aantal skaters hun kunsten vertonen. Iedereen probeert op zijn eigen creatieve manier geld te verdienen. Love it !!

Dan vertrekken we wederom voldaan naar ons hotel en ruimen onze auto leeg. Na een duik in het zwembad en een frisse douche brengt Henny de auto terug naar de car rental. Keurig geregeld daar: hij wordt weer netjes afgezet bij het hotel. Daar komt hij tot de ontdekking dat zijn Liverpool-pet verloren is. Waarschijnlijk loopt er ergens in LA een zwerver met een Liverpool-pet, nou ja, als hij er dan blij mee is.

Onze laatste avond eten we McDonald's, in het potje voor Ronald Mac Donald doen we ons laatste losse muntgeld. De 1 dollar briefjes zijn leuk om mee te nemen. De waarde staat op dit moment: 1 dollar is 0,75 euro.

Benzine is hier erg goedkoop, vanmorgen de tank volgegooid, minstens 70 liter voor nog geen 45 dollar. Dan gaan we terug naar ons hotel, pakken nog losse spullen in. Morgen hebben we een heftige dag voor de boeg. 6.00 uur ontbijt, 6.20 uur staat shuttlebus klaar, 6.30 uur vertrek naar LAX Los Angeles. 8.50 uur vertrek naar Chicago, vliegtijd 4.15 uur. Overstappen naar ander vliegtuig binnen 50 minuten. 12.40 uur vertrek van Chicago naar Düsseldorf waar we donderdag om 7.00 uur hopen te landen. Gevoelsmatig is het 9 uur eerder voor ons dus 22.00 uur, tijd om naar bed te gaan. Dat wordt een big jetlag. Maaaarrrr het was het allemaal waard. We hebben een fantastische reis gehad met alleen maar hoogtepunten. Alles wat we gepland hadden hebben we kunnen doen en zelfs nog meer. 7 maanden hebben we voorbereid en het was geweldig.

1. Farid:
    Mooie reis!
    Mooi verslag!
    Dank jullie dat ik een beetje mee mocht genieten!
  2. Marielle:
    13 augustus 2014
    Ha Farid, you're welcome. Het bijhouden van het blog kost tijd, maar is ook erg leuk. We hebben zoveel gedaan, blij dat we het op ons gemak terug kunnen lezen straks. Een reisblog maken is nog leuker als je reacties ziet en dat het gelezen wordt. Jij bedankt voor het lezen en de interesse.. Hier loopt hijna de wekker af, groetjes van ons viertjes.
  3. Chantal:
    13 augustus 2014
    Wat hebben jullie toch een gave reis gemaakt. Dit vergeet je nooit meer! Volges mich hub geur alles droet gehoald wat dr in zoot :)
    Ben benieuwd naar de 'live'' verhalen.
    Succes met de terugreis!
  4. Judith:
    14 augustus 2014
    Wauw, wat hebben jullie een geweldig mooie reis gemaakt! Echt ontzettend gaaf allemaal. Ik kon het niet bedenken of jullie hebben het meegemaakt. Jullie hebben tien maanden voorbereid maar ik weet zeker dat jullie vetweefsel langer zullen nagenieten. Helemaal top! Het is jullie gegund! Welkom thuis straks in Blerick xxx
  5. Judith:
    14 augustus 2014
    Nou ja, mijn telefoon verandert mijn woorden als hij ze niet kent! Ik schreef dat jullie veeeeeeeeeeel langer dan 10 maanden zullen nagenieten xxx
  6. Judith: