Dag 18: Sunset Boulevard, Santa Barbara en route langs de kust.

11 augustus 2014 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag gaan we eerst naar Sunset Boulevard. Op deze straat hebben vele Amerikaanse artiesten hun eerste optredens gegeven in de kroegen en clubs die er gevestigd zijn. We zien veel opnamestudio's. Er is een hele grote music store "Guitar Center". Voor de deur hebben veel rockartiesten en bands hun handen in de tegels gedrukt. Een aantal hebben we gefotografeerd. In de etalage hangen verschillende gitaren o.a. van Bo Diddley en Kurt Cobain. In het Guitar Center hangen foto's van o.a. Slash en Eric Clapton, die er hun guitaren kopen. Binnen vergapen we ons aan de hoeveelheid instrumenten die ze hebben. Sid koopt er nog een hele goede koptelefoon van ATH voor een leuke prijs. ("hij wordt ook aangeraden door Steve Aoki mam,dus dan moet ie wel goed zijn"). Ahum, niet bekend bij de oudjes. Na een praatje te hebben gemaakt met het personeel gaan we op zoek naar een mega grote recordshop Amoeba Music, het Walhalla voor Henny en Eileen. Die twee scoren natuurlijk een paar cd's en een Amerikaanse elpee van de Beatles, die in Europa niet is uitgebracht. Dan stappen we weer in de auto en gaan naar Santa Barbara.Op weg naar de snelweg komen we door HELE sjieke buurten. Wel bijzonder om door de buurt te rijden (Beverly Hills en Sunset). Santa Barbara doet exotisch aan, er staan heel veel palmbomen en alle huizen zijn in zand en zalm tinten, prachtig. Aan het strand lopen we een gedeelte van de Pier op, het doet een klein beetje aan Volendam denken. Dan besluiten we om een stuk langs de kustweg terug te rijden. Erg mooi en herkenbaar uit de vele films. Als we de Highway pakken en door de bergen rijden realiseren we ons dat dit de laatste keer is dat we lang in de auto hebben gezeten. De plannen morgen zijn dichter bij "huis". In LA zelf met zijn 4,1 miljoen inwoners. Al met al weer een heerlijke dag gehad!!! Op de televisie zien we dat Robin Williams overleden is. Robin Williams is een bekende acteur. Gisteren zagen we zijn ster op de Walk of Fame.